czwartek, 24 stycznia 2013

Counter - Strike: Global Offensive



Counter-Strike: Global Offensive to kolejna, po Counter-Strike: Source, próba odświeżenia tej popularnej strzelanki, która zaczynała jako modyfikacja Half-Life. Mimo upływu lat, nie zmienia się filozofia rozgrywki - nadal do czynienia mamy z drużynową grą akcji.




Naprzeciw stają dwa zespoły - terroryści oraz próbujące ich powstrzymać siły specjalne. Za każdego wyeliminowanego przeciwnika nagradzani jesteśmy gotówką, za którą na początku kolejnej rundy możemy kupić lepszą broń i uzbrojenie.




W grze znajdziemy cztery tryby rozgrywki: wyścig zbrojeń, demolkę, turniejowy uproszczony oraz klasyczny uproszczony. Pierwszy to wariacja klasycznego deathmatchu – po zabiciu przeciwnika dostajemy nową broń. Drugim rządzi podobna zasada w kwestii otrzymywania nowego ekwipunku, ale zabawa podzielona jest na rundy, podobnie jak w klasycznych trybach. Trzeci, jak nazwa wskazuje, przeznaczony jest dla początkujących graczy i jego zadaniem jest wprowadzenie nowicjuszy w tajniki Counter-Strike, m.in. poprzez zrezygnowanie z ognia przyjacielskiego. Tryb klasyczny turniejowy został pozbawiony wszelkich udogodnień.


CS: GO dostępne jest pięć map typu de_ (rozbrajanie/podkładanie bomby) oraz dwie cs_ (odbijanie zakładników). Każda z siedmiu plansz jest wzorowana na klasycznych polach bitew znanych z poprzednich odsłon serii. Fani na pewno rozpoznają nazwy poszczególnych aren: Dust, Dust2, Aztec, Nuke, Inferno, Italy oraz Office. Oczywiście nie obyło się bez drobnych zmian, lecz służą one jedynie polepszeniu jakości rozgrywki.



Lista dostępnego uzbrojenia została rozszerzona o kilka pozycji. Osiem nowych narzędzi zniszczenia to koktajl Mołotowa, granat-przynęta, IMI Negev, Tec-9, Mag-7, Sawed-Off, PP-Bizon oraz Taser. Szczególnie ciekawy jest ten ostatni gadżet - drogi, lecz pozwalający na zabicie przeciwnika jednym celnym strzałem.




Przygotowany został także odświeżony system matchmakingu, który dobiera przeciwników według posiadanych umiejętności. Poza serwerami utrzymywanymi przez Valve możemy także hostować własne rozgrywki.


Wymagania sprzętowe:

  • Core 2 Duo 2 GHz
  • 1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7)
  • karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 lub lepsza)
  • 7.6 GB HDD
  • Windows XP/Vista/7




wtorek, 22 stycznia 2013

sobota, 19 stycznia 2013

DUNE 2000





Strategiczna gra czasu rzeczywistego wydana i stworzona przez Westwood Studios w 1998 roku. Jest to częściowy remake Dune II. Gra wykorzystuje silnik graficzny podobny do Command & Conquer: Red Alert.



W grze przedstawione są trzy rody – Atrydzi, okrutni Harkonenowie oraz tajemniczy Ordosi toczą śmiertelną walkę o panowanie nad planetą Arrakis– kluczem do władzy w całym wszechświecie



Do gry wprowadzono wiele zmian:
  • Nowa 16-bitowa szata graficzna.
  • 27 poprawionych misji.
  • Rozgrywka wieloosobowa.
  • Intuicyjny interfejs.
  • Nowe jednostki.
  • Przerywniki filmowe.


Dzięki wprowadzeniu tej przystosowanej do nowych realiów wersji Dune 2, starzy wyjadacze oraz nowi gracze znający ją jedynie z opowieści mogą zagłębić się w niesamowity świat planety Arrakis, pełen piaskowych wydm i złóż Przyprawy.


Wymagania sprzętowe:

Pentium 133MHz
16MB RAM



niedziela, 18 listopada 2012

Ocena Osmos

Ocena:



Gierka jest fajna ale monotonna...

Polecam, trochę można pograć:)

czwartek, 15 listopada 2012

Osmos



Osmos to ciekawa gra logiczno-zręcznościowa stworzona przez niezależnego producenta Hemisphere Studios. Tytuł wygrał nagrodę Direct2Drive w plebiscycie Independent Games Festival.




Osmos bazuje na bardzo prostym, aczkolwiek oryginalnym pomyśle. W grze sterujemy malutką cząsteczką przemierzającą poszczególne poziomy wypełnione rozmaitymi obiektami. Zadaniem gracza jest wchłanianie innej materii, co odbywa się po prostu przez zbliżenie się do niej. Możemy jednak zjadać tylko i wyłącznie cząstki mniejsze od nas, więc każdy kontakt z większym przedmiotem kończy rozgrywkę. Gracz musi lawirować między poszczególnymi kulami, poszukując takich, które nadają się do asymilacji.


Przemieszczamy się wypuszczając w przeciwną stronę część naszej cząstki. Nabiera ona dzięki temu prędkości, ale staje się też mniejsza, więc niejednokrotnie trzeba bardzo uważać i ostrożnie operować przyspieszeniem. Im dłużej przytrzymamy klawisz myszy, tym większą prędkość osiągniemy, oczywiście kosztem utraty własnej objętości. Poziomy w Osmos przypominają nieco próżnię, więc raz przyspieszona jednostka będzie mknęła bez końca. To wpływa też na zmianę toru poruszania się, podczas której musimy pokonać siły bezwładności.


Cała koncepcja została w bardzo ciekawy sposób rozwinięta. Autorzy przygotowali kilka wersji poziomów, opartych na zupełnie odmiennych zasadach fizycznych. Często pojawiają się na przykład układy przypominające galaktyki, w których wszystkie cząstki krążą na orbitach jednej gigantycznej „planety” lub „słońca”. Musimy zmierzyć się nie tylko z próbującymi nas pochłonąć większymi obiektami, ale i siłą przyciągania. Kolejnym urozmaiceniem są specjalne cząsteczki posiadające pewne unikalne cechy i zdolność szybkiego poruszania się. Oprócz tego typu przykładowych urozmaiceń w grze pojawia się jeszcze wiele innych atrakcji. Warto też dodać, że inne obiekty również mogą łączyć się nawzajem, więc całe środowisko gry jest niejako dynamiczne.


Ważnym aspektem produktu jest specyficzna oprawa audiowizualna. Tytuł przedstawia dość proste, ale ładnie stylistycznie poziomy i obiekty. Ascetyczną grafikę doprawiono specyficzną ścieżką dźwiękową, na którą składają się utwory mniej lub bardziej znanych grup tworzących ambient. Niezbyt popularny w grach gatunek muzyczny doskonale pasuje do klimatu Osmos i świetnie podkreśla spokojny charakter całej rozgrywki. Wśród artystów, którzy przygotowali muzykę na potrzeby gry znajdują się między innymi: Gas/High Skies, Julien Neto oraz Loscil.


Tryb gry: single player 

Wymagania sprzętowe:
  •  Pentium 4 1.5 GHz
  •  512 MB RAM
  •  karta grafiki 32 MB (GeForce 2 lub lepsza)
  •  33 MB HDD
  •  Windows XP



środa, 14 listopada 2012

sobota, 10 listopada 2012

Medal Of Honor : Warfighter




Medal of Honor: Warfighter to gra FPS stanowiąca kontynuację wydanego w 2010 roku restartu tej klasycznej już marki. Akcja ponownie została osadzona we współczesnych realiach, a za produkcję całości odpowiada również to samo studio, czyli Danger Close.



Bohaterami gry są komandosi znani z poprzedniej części serii, jednak główną postacią, wokół której kręci się cała historia, jest Preacher, w polskiej wersji znany jako Klecha. Osią konfliktu jest PETN – niebezpieczna substancja wykorzystywana przez terrorystów do przeprowadzania skomplikowanych ataków. Wszystkie scenariusze zawarte w kampanii dla pojedynczego zostały oparte na rzeczywistych wydarzeniach z przeszłości. W trakcie zabawy odwiedzamy m.in. Somalię, Jemen, Bośnię czy Filipiny.



Podczas rozgrywki mamy możliwość udziału w szeroko zakrojonych operacjach wojennych, jak i akcjach przeprowadzanych na znacznie większą skalę. Jedną z nowinek dynamizujących nasze poczynania jest panel szybkich wejść, umożliwiający wejście do kolejnego pomieszczenia poprzez wyważenie drzwi, podłożenie ładunku wybuchowego lub wrzucenie granatu błyskowego. Twórcy postarali się ponadto o ulepszenie sztucznej inteligencji zarówno naszych kompanów, jak i przeciwników, a do prac nad grą zaproszono wojskowych ekspertów z całego świata, co pozwoliło jeszcze dokładniej odwzorować realia pola walki.



Tryb multiplayer pozwala nam na zabawę jedną z dwunastu dostępnych w grze najlepszych sił specjalnych świata. W doborowym towarzystwie brytyjskiego oddziału SAS czy amerykańskich SEALs znalazł się również polski GROM, a do prac nad odwzorowaniem faktycznych możliwości bojowych rodzimej ekipy zaproszono byłego członka tej grupy. Kluczową rolę w rozgrywkach sieciowych odgrywa moduł Fire Team premiujący zabawę we współpracy z partnerem i z zespołem oraz nagradzający wspólne eliminowanie wrogów, dzielenie się nabojami czy też leczenie rannego towarzysza.



Medal of Honor korzysta z silnika graficznego o nazwie Frostbite 2, znanego m.in. z Battlefielda 3. Dzięki temu możemy ujrzeć wyjątkowo precyzyjny model zniszczeń oraz pieczołowicie wykonane otoczenie.



Zespół Linkin Park w teledysku do swojego utworu zatytułowanego „Castle of Glass” umieścił fragmenty z gry Medal of Honor Warfighter. Był to jeden z elementów promocji zarówno gry, jak i zespołu. Nie jest to pierwsza współpraca twórców Medal of Honor i Linkin Park, ekipy współpracowały ze sobą również przy produkcji poprzedniej części gry.


Data wydania:

Am.Płn.: 23 października 2012
EU: 25 października 2012
UK: 26 października 2012


Kategrorie wiekowe:

BBFC: 18
ESRB: M
PEGI: 16


Platforma:

  • Microsoft Windows
  • PlayStation 3
  •  Xbox 360
  •  Wii U
  • PlayStation Vita



Wymagania

  • Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4GHz / AMD Athlon X2 2,7GHz
  • Karta grafiki: Nvidia 8800 GTS 512 MB VRAM / ATI Radeon 3870 512 MB VRAM
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Dysk twardy: 20 GB