piątek, 8 lutego 2013

Age of Empires II: The Conquerors


Age of Empires II: The Conquerors – dodatek do gry komputerowej Age of Empires II: The Age of Kings wydany 24 sierpnia 2000. W tym dodatku twórcy dali graczowi do dyspozycji 13 cywilizacji, takich jak Aztekowie, Majowie, Koreańczycy, Hiszpanie i Hunowie. Gracz może wcielić się w konkwistadorów i łupić ówczesną kulturę Ameryki Północnej i Południowej. Można było też próbować obronić się rasami Majów, Azteków i Inków przed najazdem Europejczyków.




W dodatku doszło 5 nowych cywilizacji, 3 z nowych cywilizacji należą do starych kręgów kulturowych (Dalekowschodniego, Zachodnioeuropejskiego i Wschodnioeuropejskiego), a 2 z nich do całkowicie nowego kręgu kulturowego, o nazwie Nowy Świat. Do Dalekowschodniego należą Koreańczycy, do Zachodnioeuropejskiego Hiszpanie, z kolei do Wschodnioeuropejskiego Hunowie. Nowy Świat to Aztekowie i Majowie, cywilizacje te poza nowym stylem architektonicznym wyróżniają się jeszcze w inny sposób. Ich Mnich i Wóz Handlowy posiadają unikatowy wygląd (w przypadku drugiego jest to spowodowane brakiem konnych jednostek).



Każda z nowych cywilizacji posiada specyficzną dla siebie jednostkę szkoloną w Zamku (lub w Doku i Klastorze, w przypadku Okrętu Żółwia i Misjonarza), a są to:
  • Aztekowie – Wojownik Jaguar (Piechota)
  • Hiszpanie – Konkwistador (Konny Kanonier), Misjonarz (Mnich na Ośle)
  • Hunowie – Tarkan (Kawaleria)
  • Koreańczycy – Wóz Bojowy (Konny Łucznik), Okręt Żółw (Okręt Wojenny)
  • Majowie – Pierzasty Łucznik (Łucznik)



Nowe cywilizacje posiadają oczywiście nowe Cuda, ich lista poniżej:
  • Aztekowie – Templo Mayor (Miasto Meksyk, Meksyk)
  • Hiszpanie – Torro del Oro (Sewilla, Hiszpania)
  • Hunowie – Łuk Augusta (Rzym, Włochy)
  • Koreańczycy – Hwangnyongsa (Gyeongju, Korea Południowa)
  • Majowie – Świątynia Wielkiego Jaguara (Tikal, Gwatemala)




poniedziałek, 4 lutego 2013

Age Of Empires 2



Age of Empires II: The Age of the Kings dzieje się tysiąc lat po upadku "wiecznego" Imperium Rzymskiego w Średniowieczu. Gracz może stanąć na czele jednej z 13 cywilizacji w walce o dominację nad światem. Gra utrzymała epicki rozmach Age of Empires, rozwijając dodatkowe wątki militarne i ekonomiczne.


Wprowadzono nowe opcje walki pozwalające na koszarowanie wojska oraz ustawianie oddziałów w odpowiednich formacjach. Jednostki posiadają poprawioną sztuczną inteligencję dzięki czemu dostępne są dla nich dodatkowe opcje takie jak Guard, Patrol i Follow. Ekonomia rynkowa pozwala na kupno, sprzedaż oraz spekulację cenami surowców. Oprócz wydobywania surowców, można handlować na własnym rynku lub z sojusznikami używając karawan handlowych.


Mamy możliwość wyboru jednej z trzynastu różnych cywilizacji, wśród nich m.in. Frankowie, Japończycy, Bizantyjczycy, Wikingowie, Mongołowie i Celtowie. Każda z nich ma własną charakterystykę, budynki i technologie jak również unikalne jednostki oparte na historii starożytnej. Istotny jest wybór technologicznej ścieżki prowadzącej do zwycięstwa. Poczynając od ekonomicznej ścieżki rolnictwa i rzemiosła do wojskowych maszyn oblężniczych i bitew morskich, gra oferuje drzewo technologiczne z ponad setką możliwości.



Tylko od naszej taktyki i strategii zależy w jaki sposób osiągniemy zwycięstwo. Możemy zdominować militarnie inną cywilizację, odnieść ekonomiczne zwycięstwo przez zgromadzenie bogactw, lub wybudować i obronić cuda świata. Dla początkujących graczy przygotowano kampanię o szkockim bohaterze Williamie Wallesie wprowadzającą i uczącą gry.


Każda cywilizacja posiada specyficzny dla siebie budynek, zwany cudem. Jest to największy, najdroższy i najdłużej budowany budynek w grze, a także jedyny, który można wybudować wyłącznie w Imperialnym Wieku. Po zbudowaniu Cudu rozpoczyna się „odliczanie” i jeśli przeciwnicy nie zdążą zburzyć Cudu, wtedy jego posiadacz wygrywa. Cudy wzorowane są na prawdziwych budowlach, zbudowanych przez występujące w grze cywilizacje.



W grze występują żołnierze, wieśniacy (kobieta i mężczyzna – nie różnią się niczym prócz wyglądu i głosu), machiny oblężnicze, statki, wozy handlowe, bohaterowie, oraz dzikie (wilk, dzik, sokół) jak i bojowe (słoń) zwierzęta. Występuje 5 poziomów piechoty (od maczugowca w Mrocznym Wieku do fechmistrza w Imperialnym Wieku), 2 włóczników, 3 łuczników, 2 oszczepników, 2 konnych łuczników, 3 ciężkiej kawalerii, 2 lekkiej kawalerii, 2 jeźdźców wielbłądów, 2 poziomy balisty, 3 tarana, 3 katapulty, Trebusz, 1 poziom kanoniera, oraz mnich. Mnich nie zadaje obrażeń, ale leczy ranne jednostki oraz przeciąga wrogich żołnierzy i budynki na swoją stronę. Jest także kilka rodzajów okrętów (rybacki, transportowy, handlowy, wojenny (3 poziomy), samodestrukcyjny (2 poziomy), armatni (2 poziomy) i ognisty (2 poziomy), oraz wóz handlowy. Dostępne są po dwa poziomy unikalnych wojsk dla wszystkich cywilizacji (74 różne jednostki, którymi może kierować). Żadna z cywilizacji nie dysponuje wszystkimi jednostkami (na przykład Saraceni mają do dyspozycji tylko pierwszy poziom ciężkiej kawalerii: rycerza, kawalerzysta i paladyn są niedostępni), choć pod ilością możliwych do posiadania typów jednostek przodują Bizantyjczycy.


Gracz może pozyskiwać cztery rodzaje surowców: złoto, kamień, drewno i żywność. Kamień uzyskuje się tylko w kamieniołomach. Drewno w tartaku, poprzez wycinanie lasów. Złoto można pozyskać w kamieniołomach, przez handel specjalnymi wozami bądź okrętami handlowymi oraz z reliktów umieszczonych w klasztorach. Żywność gromadzi się uprawiając pola, łowiąc ryby, hodując i polując na zwierzynę (owce, jelenie, dziki), lub zbierając owoce. Ponadto na targowisku gracz może dokonywać transakcji handlowych, wymieniając surowce. W grze istnieje także możliwość przekazywania surowców sojusznikom (jak i przeciwnikom, by zawrzeć ewentualny sojusz). Pozyskane surowce są gromadzone w „wirtualnym banku”. Można z nich korzystać w dowolnym miejscu i czasie bez względu na sytuację na planszy.


Wymagania systemowe:

  • Pentium 166MHz
  • 32 MB RAM
  • 200 MB HDD






piątek, 1 lutego 2013

SiNgUlArItY



Singularity to gra akcji ukazana z perspektywy pierwszej osoby. Produkt został stworzony przez studio Raven Software, autorów serii Soldier of FortuneStar Wars Jedi Knight, czwartego Quake’a oraz Wolfensteina.



Wcielamy się w żołnierza amerykańskich sił specjalnych, który został wysłany na misję zbadania tajemniczej postsowieckiej wyspy. Po niefortunnym lądowaniu okazuje się, że miejscem targają dziwne siły, przerzucające je wciąż w czasie pomiędzy latami 60-tymi XX wieku i teraźniejszością. Naszym zadaniem jest rozwikłanie zagadki nieudanego eksperymentu, który miał zmienić oblicze Zimnej Wojny i zmierzenie się z konkurencją, pragnącą przejąć kontrolę nad potężnymi właściwościami pierwiastka E99.


Najważniejszym elementem Singularity jest urządzenie Uniwersalny Manipulator Czasem, które otrzymujemy już na początku zabawy. Za jego pomocą możemy niejako odmładzać lub postarzać przedmioty oraz przeciwników. Zadziwiająca technologia potrafi przykładowo przywrócić skorodowany most lub beczkę do świetności w mgnieniu oka lub spowodować nagłe zestarzenie się przeciwnika. Uniwersalny Manipulator Czasem pozwala rozwiązać mnóstwo ciekawych zagadek i łamigłówek oraz podejrzeć zapisane w wielu miejscach informacje. Cofając czas odczytujemy przykładowo kasety magnetofonowe lub zniszczone dokumenty.


Oprócz tego wielokrotnie podczas misji natrafiamy na portale czasowe, przenoszące nas do lat 60-tych XX wieku. Niejednokrotnie musimy więc dokonać czegoś w przeszłości, aby zmienić przyszłość i np. odblokować dalsze przejście lub znaleźć rozwiązanie danej sytuacji. Na wyspie znajduje się też wiele innych technologii, jak np. impas, zatrzymujący czas w pobliżu. Specyficzne podejście twórców do zabaw czasem reprezentują także dziwaczne kreatury i mutanty, jakie wiele razy napotykamy.


Powstały one wskutek czasoprzestrzennych anomalii i przeważnie są bardzo groźne. Niektóre z nich, tak zwane zjawy i fantomy, są echami wydarzeń z przeszłości i czasem zdradzają pewne wskazówki.


Całość została opracowana przy użyciu wydajnego silnika graficznego Unreal Engine 3.0, który wykorzystuje wiele zaawansowanych efektów specjalnych. Warto zwrócić uwagę szczególnie na różne stylistyki układów rozgrywanych w odmiennych realiach czasowych i historycznych.


Wymagania sprzętowe:
  • Core 2 Duo 2.8 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki 256 MB (GeForce 8800 lub lepsza)
  • 8 GB HDD
  • Windows XP/Vista/7







czwartek, 31 stycznia 2013

Ocena Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

Ocena:




Gra jest świetna jeśli chodzi o single-player...

Jeśli by działał multi to dałbym 9.5.... :)

niedziela, 27 stycznia 2013

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier




Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier to czwarta odsłona dobrze znanej serii taktycznych gier akcji sygnowanych nazwiskiem popularnego pisarza. Grę stworzyło studio Ubisoft Paris, które odpowiada między innymi za poprzednie części Ghost Recon (Advanced WarfighterAdvanced Warfighter 2) oraz wiele innych charakterystycznych produkcji (XIIIRayman 3: Hoodlum Havoc). Swoje cegiełki dołożyły również studia Ubisoft Red Storm i Ubisoft Bucharest.




Gracz wciela się w żołnierza elitarnego oddziału, który musi wykonać wiele niebezpiecznych misji. Future Soldier, jak sama nazwa wskazuje, skupia się na najnowszych technologiach militarnych. W ręce graczy oddano więc między innymi prototypowe bronie, których działanie można przetestować w rozbudowanej kampanii solowej oraz kilku różnych trybach rozgrywki sieciowej. Wśród nowoczesnego uzbrojenia, jakie przychodzi nam użyć na polu walki, znajdziemy karabiny maszynowe, działka, a także techniczne gadżety, takie jak noktowizor czy mały robot, za pomocą którego namierzamy wrogów ukrytych za przeszkodami.




Dla miłośników zabaw bronią, twórcy oferują system Gunsmith, umożliwiający składanie karabinów i pistoletów z kilkudziesięciu różnych komponentów. Skuteczność skonstruowanego dzieła możemy uprzednio przetestować korzystając z dostępnej w grze mapki treningowej.



Swoje działania prowadzimy w różnych częściach świata, m.in. w Dagestanie czy Zambii. Nowy Ghost Recon czerpie pełnymi garściami z klasyków gatunku, stosując niezwykle dynamiczny system osłon. Future Soldier mocno stawia również na aspekt walki w grupie - twórcy pozwalają nam skorzystać z umiejętności zsynchronizowanej eliminacji przeciwników, po wcześniejszym oznaczeniu interesujących nas celów. Dodatkowym atutem na polu walki okazuje się również specjalny kamuflaż, dzięki któremu nasza postać leżąc lub kucając staje się niewidzialna.



Oprócz trybu zabawy dla jednego gracza, Future Soldier oferuje również rozbudowany tryb wieloosobowy. Trzy dostępne klasy postaci, potężny arsenał, odblokowywany w miarę zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia oraz duży nacisk na współpracę w drużynie czynią zabawę szczególnie atrakcyjną dla miłośników taktycznych, drużynowych potyczek. Zgodnie z obietnicami twórców, najlepsze wyniki osiąga się grając w zgranym i rozumiejącym się zespole, a sama rozgrywka, patrząc pod kątem realizmu, plasuje się gdzieś pomiędzy trybami wieloosobowymi serii Call fo Duty i Battlefield.


Wymagania sprzętowe:

  • Quad Core i5 2.6 GHz
  • 2 GB RAM (3 GB RAM - Vista/7)
  • karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza)
  • 25 GB HDD
  • Windows XP/Vista/7


Raven Strike
DLC



Nowa zawartość w pakiecie "Raven Strike" dla Tom Clancy’s Ghost Recon Future Soldier:


  • Trzy nowe misje w trybie Kampanii. Pozostający na terytorium Rosji i Kazachstanu, żołnierze Duchów biorą udział w ściśle tajnych operacjach:
    1. "Bezpieczny świt": Samolot transportujący VIP-a został zestrzelony nad obszarem leśnym, w pobliżu rosyjskiej granicy. Duchy muszą odnaleźć i odesłać pasażera w bezpieczne miejsce.
    2. "Zimny drań": Najwyższe Dowództwo zlokalizowało mobilną kwaterę główną Korpusu Kruka - to stacja kolejowa położona w głębi Rosji. Duchy muszą dostać się w to miejsce i zabezpieczyć bardzo cenne dane wywiadowcze.
    3. "Srebrzysty Grom": Oficerowie Bodarku stają się celami. Duchy ruszają do Moskwy, aby wyeliminować 4 VIP-ów z Korpusu Kruka, którzy pragną rozpętać nacjonalistyczną ruchawkę w mieście.
  • Nowa mapa dla trybu Partyzanta - "Tartak": Wstająca mgła zamienia położony w lesie obóz w prawdziwą pułapkę. Czas wybrać się na polowanie.
  • Nowe osiągnięcia.



  • sobota, 26 stycznia 2013

    Ocena COUNTER - STRIKE: GLOBAL OFFENSIVE

    Ocena:



    Trzeba się przyzwyczaić do nowego cs:go,
    graficznie ładnie się przedstawia natomiast bardziej podoba mi się cs: cz :)