piątek, 24 maja 2013

Section 8



Section 8 to futurystyczna, taktyczna strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), wyprodukowana przez doświadczony zespół developerski TimeGate Studios (na koncie m. in. F.E.A.R. Extraction Point, seria Kohan) i przeznaczona na konsole nowej generacji (PlayStation 3, Xbox 360) oraz nowoczesne komputery osobiste. Gracze wcielają się w żołnierzy Sekcji 8, najbardziej elitarnej i najnowocześniej wyposażonej jednostki piechoty, broniącej Ziemię i podległe jej planety przed największymi zagrożeniami z kosmosu.



 Jako wojownicy i strażnicy ludzkości, musimy dać z siebie wszystko. Sytuacja nie należy bowiem do szczególnie korzystnych – przygraniczne ludzkie kolonie zostały niemal całkowicie zdewastowane przez krwawe powstania zbrojne, których podstawy i przyczyny nie są do końca jasne. Główny ziemski sztab dowodzenia wydał klauzulę natychmiastowej wykonalności, wedle której w najbardziej zapalne punkty galaktyki mają zostać wysłani żołnierze reprezentujący tytułowy oddział.


Zostajemy więc przetransportowani wahadłowcami na pobliskie kolonie i dosłownie zrzuceni w sam środek wojennej zawieruchy. Naszym celem jest rozpoznanie bojem panującej sytuacji i zażegnanie niebezpieczeństwa poprzez neutralizację oraz eliminację zdemaskowanych konspiratorów. Wyposażeni w potężne, ultranowoczesne pancerze i śmiercionośną broń, mamy wszystko czego nam trzeba, by prowadzić otwartą wojnę z wrogiem.


Nie jesteśmy jednak skazani na całkowite odosobnienie. Jako elitarni żołnierze, przeszliśmy kompleksowe szkolenie pod kątem obsługi sprzętu bojowego wszelkiej maści, często więc korzystamy z dostępnych na placu boju pojazdów. Wartość bojową żołnierzy Sekcji 8 dodatkowo podnoszą pancerze o nieprzeciętnych właściwościach – potrafią nie tylko skutecznie chronić przed pociskami i uderzeniami, ale i podnoszą znacząco podnoszą bojową mobilność i wszechstronność swych właścicieli. 


Programiści postarali się, by potyczki w Section 8 zostały przygotowane z wielkim rozmachem, zaś w największych bitwach nierzadko przychodzi nam ścierać się z całymi watahami futurystycznie wyposażonych wrogów. Epickie, efektowne i dynamiczne bitwy udało się zrealizować dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika gry. Szatę graficzną przygotowano bowiem w oparciu o technologię Unreal Engine 3.


Section 8 to głównie rozgrywa sieciowa opowiadająca o starciu dwóch frakcji. Twórcy postawili na wiele ciekawych i oryginalnych rozwiązań, bardzo dynamizujących zabawę. Przede wszystkim, zamiast standardowych punktów respawnu po każdorazowej śmierci jesteśmy zrzucani ze statku dowodzenia, znajdującego się na orbicie planety. Spadając możemy więc wylądować w praktycznie dowolnym miejscu danej mapy. Ponadto, na nasze własne życzenie możemy również poprosić o wsparcie w postaci rozmaitych pojazdów i struktur (np. wieżyczek), które za odpowiednią opłatą zostaną dostarczone we wskazane miejsce.



 Pojedynki sieciowe dodatkowo dynamizuje system specjalnych misji. Możemy je uruchamiać w wielu momentach danej bitwy. Otrzymujemy wtedy pewien zestaw celów, np. ochronę konwoju, atak na bazę wroga lub próbę eliminacji przywódcy przeciwnika, których spełnienie oferuje nagrodę. 




Zdecydowanie się na dane zadanie daje jednak pewne plusy przeciwnej frakcji, więc nie zawsze jest korzystne. Warto zwrócić uwagę także na samych żołnierzy, którzy zostali wyposażeni w potężne zbroje, jet-packi oraz możliwość modyfikowania własnych zdolności (instalując np. wszczepy). Ważny jest też system trafień wskazujący uszkodzone elementy pancerza.

 

wtorek, 21 maja 2013

Trauma





Młoda kobieta, ciężko ranna w wypadku samochodowym, trafia na pewien czas do szpitala. W szpitalnym łóżku ma sporo czasu na przemyślenia. I sny. O przeszłości, ważnych momentach życia, rozwiązanych i nierozwiązanych problemach. Trauma podzielona jest na cztery niezależne rozdziały (można je kończyć w dowolnej kolejności). Każdy z nich to kolejny sen bohaterki.




Produkcja Krystiana Majewskiego to, najkrócej rzecz ujmując, przygodówka z widokiem pierwszoosobowym. Ale nie taka zwyczajna. Esencją gry jest eksploracja, a jeszcze bardziej - poszukiwanie sposobów interakcji ze światem gry. Brzmi skomplikowanie? Bez paniki. Po prostu, Trauma porozumiewa się z graczem za pomocą tzw. gestów. Przytrzymanie klawisza myszy i wykonanie odpowiedniego gestu we właściwym miejscu wywołuje odpowiednią akcję/czynność. Prawda, że pomysłowe? Haczyk polega na tym, że na początku gry nie wiadomo jakie gesty są w ogóle możliwe. Informują o nich poukrywane w lokacjach tajemnicze fotografie (przypominające stare polaroidy). Zwykle po ich odnalezieniu kolejne czynności wymagane do popchnięcia akcji naprzód stają się oczywiste.



W Traumie nie ma klasycznych zagadek, inwentarza i postaci, które zwykle czekają na to, aby z nimi porozmiawiać. Jest za to, jak w każdym przeciętnym śnie, trochę dziwnie. W kreowaniu niepowtarzalnej atmosfery pomaga oprawa graficzna składająca się w dziewięćdziesięciu procentach ze zdigitalizowanych zdjęć, które przed wykorzystaniem ich w grze poddane zostały solidnej obróbce. Efekt końcowy przypomina odrobinę produkcje Marcina Drewsa (Magritte i powstającą aktualnie Distorted). W podobnych proporcjach łączy elementy realistyczne z surrealistycznymi.
Ciekawie wypada również Traumowy (Traumatyczny?) soundtrack, np. specyficzne dźwięki towarzyszące kreślonym na ekranie gestom. Dość charakterystyczny jest sposób mówienia głównej bohaterki. Mnie się podobał, ale opinie w internecie, wśród recenzentów i graczy, są podzielone. Polskich graczy ucieszy zapewne polska wersja językowa (polskie napisy), w którą gra została wyposażona już w dniu premiery. W ich przygotowaniu Krystianowi pomagał Ascovel.



PS. Trauma w wersji on-line jest w stu procentach darmowa. Przy czym osoby, które chciałyby szczególnie podziękować Krystianowi mogą za kilka € kupić sobie grę w bardziej klasycznej wersji off-line. Taka edycja kolekcjonerska ;)



 
 

niedziela, 14 kwietnia 2013

Clive Barker's Jericho


Clive Barker's Jericho jest kolejną (po Clive Barker's Undying, Demonik i Nightbreed) grą akcji, w produkcję której zaangażował się twórca filmu Hellraiser: Wysłannik piekieł. Niniejsza pozycja powstała wyłącznie z myślą o komputerach osobistych klasy PC oraz konsolach nowej generacji (PlayStation 3 i Xbox 360), aby zagwarantować odbiorcom wysokiej jakości oprawę audiowizualną i niesamowity klimat rodem z najlepszych kinowych tytułów z gatunku gore.


Przejmujemy kontrolę nad kilkoma różnymi postaciami, zgłębiającymi rozmaite piekielne tajemnice. Sterując członkami specjalnego oddziału paramilitarnego rozpoczynamy eksplorację opuszczonego miasteczka gdzieś pośrodku bezkresnej pustyni, aby rozprawić się z panoszącym się tam złem, poważnie zagrażającym ludzkości.

 

Kontrolowany przez nas zespół składa się z bohaterów, dysponujących nadprzyrodzonymi mocami. Trzy kobiety i trzech mężczyzn składa się na całą drużynę Jericho, podzieloną dodatkowo na dwa zespoły – Alpha i Omega.



Główną postacią jest jescze siódma osoba, dowódca imieniem Ross, specjalizujący się w telepatii. Wprawdzie ginie on już w trakcie introdukcji, ale kierujemy jego duchem, mogącym przenikać do ciał pozostałych osób i manipulować nimi.


Pod naszą komendę trafia też m.in. mistrzyni broni snajperskiej, naprowadzająca swoje pociski za pomocą telekinezy oraz jasnowidz. Generalnie rzecz ujmując sukces w grze zapewnia odpowiednie współdziałanie i łączenie umiejętności poszczególnych postaci.


Wymagania sprzętowe:

  • Core 2 Duo 1.8 GHz
  • 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6600 lub lepsza)
  • 2 GB HDD
  • Windows XP/Vista


 

sobota, 6 kwietnia 2013

Ocena Clive Barker's Undying

Ocena:


Gra jest świetna:)
Nawet dzisiaj gra się w nią wspaniale:)
Klimat, muzyka, fabuła, gameplay...
Polecam!:)

środa, 3 kwietnia 2013

Clive Barker's Undying


Clive Barker to kolejny po osobach takich jak Stephen King czy Graham Masterton mistrz horroru. Jego książki oraz opowiadania posiadają specyficzny klimat, przy czym Barker nie szczędzi w swojej pracy twórczej elementów gore. 


Undying to gra akcji FPP oparta na zmodyfikowanym silniku graficznym Unreal Tournament, do której scenariusz napisał sam mistrz horroru Clive Barker. Akcja gry, należącej do gatunku „horror survival”, rozgrywa się w 1920 roku w Irlandii. Gracz wciela się w okultystę - Patricka Gallowaya, który wezwany przez swojego krewniaka Jeremiasza, przybywa do opustoszałej „gotyckiej” posiadłości. Uzbrojony w znajomość tajemnej wiedzy i zaklęć czarnej magii oraz sześć rodzajów zabójczej broni musi odkryć przyczynę przekleństwa rodziny Covenantów. 


Przed Patrykiem stoi do wykonania pięć zadań prowadzących do źródła zła - Przeklętego Króla Umarłych. Za każdym razem trzeba będzie się zmierzyć z nieśmiertelnymi strażnikami oraz jednym z przeklętych przodków Jeremiasza: Drinen, Howlers, Verago, Hounds of Gel’ziabar, Sleeds i Monto’-Shonoi.



W realizacji zadań pomogą nam specjalne tryby rozgrywki umożliwiające latanie w świecie duchów oraz czar zwany Scrye pozwalający widzieć i słyszeć rzeczy niewidoczne gołym okiem. Ta umiejętność pozwoli nam odkryć dodatkowe wskazówki prowadzące do celu.



Do przejścia mamy dziesięć lokacji, które poczynając od posiadłości Jeremiasza, zaprowadzą nas do takich miejsc jak zniszczone opactwo, krąg kamiennych postumentów, przeklęte miasto Oneiros, jaskinie piratów czy neolityczne groty.


  • Osiem dostępnych czarów m.in. zabójczy sztorm czaszek.
  • Osiem rodzajów broni: strzelba, Koktajl Mołotowa, dynamit, tybetańskie działo wojenne czy celtycka kosa.
  • Realistyczny dźwięk pomagający: określić lokalizację potworów, uciec im i pozostać przy życiu.
  • Oprawę muzyczną stanowi nastrojowa stylizowana muzyka celtycka.

Wymagania sprzętowe:
  • Pentium II 300MHz
  • 64MB RAM
  • akcelerator 3D