poniedziałek, 4 lutego 2013

Age Of Empires 2



Age of Empires II: The Age of the Kings dzieje się tysiąc lat po upadku "wiecznego" Imperium Rzymskiego w Średniowieczu. Gracz może stanąć na czele jednej z 13 cywilizacji w walce o dominację nad światem. Gra utrzymała epicki rozmach Age of Empires, rozwijając dodatkowe wątki militarne i ekonomiczne.


Wprowadzono nowe opcje walki pozwalające na koszarowanie wojska oraz ustawianie oddziałów w odpowiednich formacjach. Jednostki posiadają poprawioną sztuczną inteligencję dzięki czemu dostępne są dla nich dodatkowe opcje takie jak Guard, Patrol i Follow. Ekonomia rynkowa pozwala na kupno, sprzedaż oraz spekulację cenami surowców. Oprócz wydobywania surowców, można handlować na własnym rynku lub z sojusznikami używając karawan handlowych.


Mamy możliwość wyboru jednej z trzynastu różnych cywilizacji, wśród nich m.in. Frankowie, Japończycy, Bizantyjczycy, Wikingowie, Mongołowie i Celtowie. Każda z nich ma własną charakterystykę, budynki i technologie jak również unikalne jednostki oparte na historii starożytnej. Istotny jest wybór technologicznej ścieżki prowadzącej do zwycięstwa. Poczynając od ekonomicznej ścieżki rolnictwa i rzemiosła do wojskowych maszyn oblężniczych i bitew morskich, gra oferuje drzewo technologiczne z ponad setką możliwości.



Tylko od naszej taktyki i strategii zależy w jaki sposób osiągniemy zwycięstwo. Możemy zdominować militarnie inną cywilizację, odnieść ekonomiczne zwycięstwo przez zgromadzenie bogactw, lub wybudować i obronić cuda świata. Dla początkujących graczy przygotowano kampanię o szkockim bohaterze Williamie Wallesie wprowadzającą i uczącą gry.


Każda cywilizacja posiada specyficzny dla siebie budynek, zwany cudem. Jest to największy, najdroższy i najdłużej budowany budynek w grze, a także jedyny, który można wybudować wyłącznie w Imperialnym Wieku. Po zbudowaniu Cudu rozpoczyna się „odliczanie” i jeśli przeciwnicy nie zdążą zburzyć Cudu, wtedy jego posiadacz wygrywa. Cudy wzorowane są na prawdziwych budowlach, zbudowanych przez występujące w grze cywilizacje.



W grze występują żołnierze, wieśniacy (kobieta i mężczyzna – nie różnią się niczym prócz wyglądu i głosu), machiny oblężnicze, statki, wozy handlowe, bohaterowie, oraz dzikie (wilk, dzik, sokół) jak i bojowe (słoń) zwierzęta. Występuje 5 poziomów piechoty (od maczugowca w Mrocznym Wieku do fechmistrza w Imperialnym Wieku), 2 włóczników, 3 łuczników, 2 oszczepników, 2 konnych łuczników, 3 ciężkiej kawalerii, 2 lekkiej kawalerii, 2 jeźdźców wielbłądów, 2 poziomy balisty, 3 tarana, 3 katapulty, Trebusz, 1 poziom kanoniera, oraz mnich. Mnich nie zadaje obrażeń, ale leczy ranne jednostki oraz przeciąga wrogich żołnierzy i budynki na swoją stronę. Jest także kilka rodzajów okrętów (rybacki, transportowy, handlowy, wojenny (3 poziomy), samodestrukcyjny (2 poziomy), armatni (2 poziomy) i ognisty (2 poziomy), oraz wóz handlowy. Dostępne są po dwa poziomy unikalnych wojsk dla wszystkich cywilizacji (74 różne jednostki, którymi może kierować). Żadna z cywilizacji nie dysponuje wszystkimi jednostkami (na przykład Saraceni mają do dyspozycji tylko pierwszy poziom ciężkiej kawalerii: rycerza, kawalerzysta i paladyn są niedostępni), choć pod ilością możliwych do posiadania typów jednostek przodują Bizantyjczycy.


Gracz może pozyskiwać cztery rodzaje surowców: złoto, kamień, drewno i żywność. Kamień uzyskuje się tylko w kamieniołomach. Drewno w tartaku, poprzez wycinanie lasów. Złoto można pozyskać w kamieniołomach, przez handel specjalnymi wozami bądź okrętami handlowymi oraz z reliktów umieszczonych w klasztorach. Żywność gromadzi się uprawiając pola, łowiąc ryby, hodując i polując na zwierzynę (owce, jelenie, dziki), lub zbierając owoce. Ponadto na targowisku gracz może dokonywać transakcji handlowych, wymieniając surowce. W grze istnieje także możliwość przekazywania surowców sojusznikom (jak i przeciwnikom, by zawrzeć ewentualny sojusz). Pozyskane surowce są gromadzone w „wirtualnym banku”. Można z nich korzystać w dowolnym miejscu i czasie bez względu na sytuację na planszy.


Wymagania systemowe:

  • Pentium 166MHz
  • 32 MB RAM
  • 200 MB HDD






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz