Specjalny pakiet przeznaczony dla miłośników jednej z najbardziej
znanych serii gier strategicznych rozgrywających się w świecie fantasy. W
jednym pudełku znalazła się gra Heroes of Might & Magic III oraz
obydwa dodatki do– Armageddon’s Blade oraz Shadow of Death.
Pierwszy dodatek - Heroes of Might & Magic III: Armageddon's Blade
– oferuje dodatkowych sześć kampanii (26 nowych map), 38 map do
samodzielnej rozgrywki, nowe miasto Żywiołaków, dwie nowe klasy
bohaterów, siedem unikalnych bohaterów z ich własnymi charakterystykami i
zdolnościami, czternaście nowych stworzeń i bestii chaosu (siedem
podstawowych plus siedem udoskonalonych) oraz dziesięć nowych map do gry
wieloosobowej.
W drugim dodatku - Heroes of Might & Magic III: The Shadow of Death
– fabuła toczy się wokół nekromanty Sandro, który pragnie uzyskać
władzę nad światem za pomocą magicznych artefaktów. Otrzymujemy 86
nowych misji i 14 kampanii, w tym oryginalne mapy Odrodzenia Erathii
oraz 38 scenariuszy i siedem misji Shadow of Death.
Mapy mają dwie warstwy – powierzchnię i podziemia. Zazwyczaj istnieją
przejścia łączące powierzchnię z podziemiami. Mapy są wypełnione
różnorakimi budynkami, skarbami, potworami, kopalniami itd.,
przynoszącymi korzyści z rozległej eksploracji. Przede wszystkim gracz
musi zlokalizować kopalnie i oflagować je (po czym dostarczają one
zasoby), gdyż zasoby te są niezbędne do rozbudowy miast. Gracz musi
rówież rozwijać umiejętności swoich bohaterów, zarówno poprzez walkę ze
stworzeniami (i wrogimi bohaterami), jak i poprzez zdobywanie artefaktów
czy odwiedzanie specjalnych miejsc. Przykładowo, Chatka Wiedźmy może
dać bohaterowi losową umiejętność, a Kamień Nauki dostarcza 1000 punktów
doświadczenia.
Przy awansie na wyższy poziom bohater uzyskuje możliwość ulepszenia
wybranej umiejętności, jak również staje się on skuteczniejszy w walce
lub magii. Umiejętności należy wybierać ostrożnie, gdyż są one trwałe, a
liczba umiejętności, które może poznać bohater, jest ograniczona.
Przykładowe biegłości to: premia do obrażeń zadawanych przez jednostki
strzeleckie pod dowództwem bohatera, możliwość przejścia większej
odległości na mapie każdego dnia, specjalizacja w danej szkole magii
zwiększająca skuteczność związanych z nią zaklęć.
Miasta gracza pełnią wiele funkcji, ale przede wszystkim umożliwiają
rekrutację stworzeń w celu sformowania armii. Miasta zapewniają również
fundusze, nowe zaklęcia oraz stanowią ostatni bastion przed
najeżdżającym bohaterem wroga. Stawianie nowych budynków w mieście
wymaga złota i przeważnie jednego lub więcej rodzajów zasobów. Drewno i
ruda potrzebne są do większości konstrukcji, jednak droższe budynki
wymagają również rzadkich zasobów (rtęci, kryształów, klejnotów lub
siarki). Wszystkie frakcje potrzebują nieproporcjonalnej ilości jednego z
tych surowców, co sprawia, że zdobycie odpowiedniej kopalni jest bardzo
istotne. Ten sam surowiec jest też potrzebny do rekrutacji
najpotężniejszych dostępnych stworzeń. Każda frakcja posiada również
niewielką liczbę niepowtarzalnych budynków, dostępnych tylko dla niej.
Jeśli gracz odnajdzie artefakt Graal, może dostarczyć go i umieścić na
stałe w wybranym mieście, tworząc specjalny budynek. Graal w znacznym
stopniu zwiększa przyrost stworzeń oraz dzienny dochód, a także zapewnia
premię wyjątkową dla miasta, jak np. Podniebny Galeon w Fortecy, który
odkrywa całą mapę oraz daje premię do wiedzy bohaterowi broniącemu
miasta podczas oblężenia.
W Heroes of Might and Magic III istnieje osiem różnych rodzajów miast: trzy „dobre” miasta (Zamek, Bastion i Forteca), trzy „złe” (Inferno, Nekropolis i Loch) oraz dwa „neutralne” (Twierdza i Cytadela). Kolejne miasto neutralne, Wrota Żywiołów, wprowadzono w dodatku Armageddon's Blade. Każde miasto posiada siedem jednostek podstawowych, z których każda może zostać ulepszona do potężniejszej postaci. Z każdym miastem związane są dwa typy bohatera: jeden specjalizujący się w mocy (walce), a drugi – w magii. Niektóre miasta wykazują naturalną skłonność do mocy lub magii, a ukierunkowania klas bohaterów są tylko rzeczą względną.
- Zamek – armie Zamku składają się w przeważającej mierze z ludzi, przedstawionych jako tradycyjne, średniowieczne wojsko z dodatkiem mitologicznych gryfów i boskich aniołów. Bohaterem mocy jest Rycerz, bohaterem magii – Kleryk. Frakcja Zamku reprezentuje królestwo Erathii.
- Bastion – armie Bastionu zawierają głównie leśne stworzenia z mitologii germańskiej oraz greckiej i rzymskiej. Zamieszkują one łąki i lasy. W Bastionie goszczą również „dobre” smoki. Bohaterem mocy jest Łowca, bohaterem magii – Druid. Frakcja Bastionu reprezentuje królestwo AvLee.
- Forteca – związana jest z ezoterycznymi elementami fantasy, jej armie składają się z czarodziejów, magicznych istot i ożywionych konstrukcji. Ich rodzimym terenem jest arktyczne środowisko. Bohaterem mocy jest Alchemik, bohaterem magii – Czarodziej. Frakcja Fortecy reprezentuje królestwo Brakady.
- Inferno – jest to piekielny zamek zbudowany na rozżarzonej ziemi. Jego armie zawierają demoniczne stworenia, takie jak diabły czy demony. Bohaterem mocy jest Demon, bohaterem magii – Heretyk. Frakcja Inferna reprezentuje Kreegan i ich sojuszników z Eeofolu.
- Nekropolis – jest to upiorne miasto nieumarłych, inspirowane klasycznym horrorem. Bohaterem mocy jest Rycerz Śmierci, bohaterem magii – Nekromanta. Frakcja Nekropolis reprezentuje królestwo Deyji.
- Loch – stanowi siedzibę potworów żyjących w podziemnych jaskiniach, w tym również i „złych” smoków. Bohaterem mocy jest Władca, bohaterem magii – Czarnoksiężnik. Frakcja Lochu reprezentuje królestwo Nighonu.
- Twierdza – zamieszkiwana jest przez okrutne, plemienne, barbarzyńskie stworzenia. Goblinoidy i żywe olbrzymy stanowią główną siłę armii. Jednostki Twierdzy zamieszkują pustkowia i nieużytki. Bohaterem mocy jest Barbarzyńca, bohaterem magii – Mag Bitewny. Frakcja Twierdzy reprezentuje królestwo Krewlodu.
- Cytadela – zbudowana na bagnach, stanowi siedzibę licznych gadopodobnych stworzeń. Bohaterem mocy jest Władca Bestii, bohaterem magii – Wiedźma. Frakcja Cytadeli reprezentuje królestwo Tatalii.
- Wrota Żywiołów – stworzenia i bohaterowie z tego miasta to głównie żywiołaki. Bohaterowie i budynki skupiają się wokół magicznych specjalizacji, a większość stworzeń posiada wrodzone odporności na magię. Bohaterem mocy jest Wędrowiec, bohaterem magii – Elementalista. Frakcja Wrót Żywiołów reprezentuje żywiołaki i inne istoty pochodzące z wymiarów żywiołów, nie stanowi jednak oddzielnego państwa w Antagarichu.
Wersja Polska
Odrodzenie Erathii
Reżyseria: Kamil Mętrak, Miriam AleksandrowiczDorota Chotecka
- Królowa Katarzyna
- Narrator I
Piotr Warszawski - Narrator III
Roch Siemianowski - Narrator IV
Ostrze Armagedonu
Reżyseria: Andrzej PrecigsHanna Chojnacka
- Królowa Katarzyna
- Adrienne
- Mutare
- Gelu
- Kilgor
- Christian
- Xeron
- Roland
- Dracon
Cień Śmierci
Reżyseria: Andrzej PrecigsGabriela Czyżewska - Gem
Artur Kaczmarski - Gelu
Jerzy Mazur - Yog
Jacek Braciak - Crag Hack
Paweł Szczesny - Sandro
Zbigniew Konopka - Trener Gelu
Cień Śmierci (Złota Edycja)
Reżyseria: Marek RobaczewskiBrygida Turowska - Gem
Zbigniew Konopka
- Crag Hack
- Sandro
- Yog (barbarzyńca)
- Trener Gelu
- Gelu
- Yog (czarodziej)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz