czwartek, 4 lipca 2013

Heroes of Might & Magic III Complete


Specjalny pakiet przeznaczony dla miłośników jednej z najbardziej znanych serii gier strategicznych rozgrywających się w świecie fantasy. W jednym pudełku znalazła się gra Heroes of Might & Magic III oraz obydwa dodatki do– Armageddon’s Blade oraz Shadow of Death.




Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia to trzecia część serii, która znalazła najwyższe uznanie wśród graczy. Podobnie jak w poprzednich częściach, tutaj również kierujemy poczynaniami bohaterów, zdobywamy, rozbudowujemy i fortyfikujemy miasta. Bohaterowie, przemierzający krainę wraz ze swoimi wojskami, odkrywają nowe terytoria, szukają magicznych artefaktów i skarbów, oraz prowadzą armie do boju. Możemy rozegrać pojedyncze scenariusze, całe kampanie zawierające wiele misji lub scenariusze do gry wieloosobowej. Można również wykonać własny scenariusz za pomocą dołączonego edytora.






Pierwszy dodatek - Heroes of Might & Magic III: Armageddon's Blade – oferuje dodatkowych sześć kampanii (26 nowych map), 38 map do samodzielnej rozgrywki, nowe miasto Żywiołaków, dwie nowe klasy bohaterów, siedem unikalnych bohaterów z ich własnymi charakterystykami i zdolnościami, czternaście nowych stworzeń i bestii chaosu (siedem podstawowych plus siedem udoskonalonych) oraz dziesięć nowych map do gry wieloosobowej.






W drugim dodatku - Heroes of Might & Magic III: The Shadow of Death – fabuła toczy się wokół nekromanty Sandro, który pragnie uzyskać władzę nad światem za pomocą magicznych artefaktów. Otrzymujemy 86 nowych misji i 14 kampanii, w tym oryginalne mapy Odrodzenia Erathii oraz 38 scenariuszy i siedem misji Shadow of Death. 



Rozgrywka polega na strategicznej eksploracji mapy świata oraz taktycznej walce w systemie turowym. Tak jak w pozostałych grach serii, gracz kontroluje pewną liczbę bohaterów, którzy funkcjonują jako generałowie dowodzący wojskami składającymi się z różnych rodzajów stworzeń, zaczerpniętych z mitów i legend. Gracz może ukończyć (wygrać) mapę, wypełniając cele ustalone przez jej autora, np.: zdobycie wszystkich miast na mapie, zebranie określonej ilości zasobów czy odkrycie układanki w celu znalezienia Graala. Jeśli gracz straci wszystkich bohaterów i miasta, przegrywa grę.



Mapy mają dwie warstwy – powierzchnię i podziemia. Zazwyczaj istnieją przejścia łączące powierzchnię z podziemiami. Mapy są wypełnione różnorakimi budynkami, skarbami, potworami, kopalniami itd., przynoszącymi korzyści z rozległej eksploracji. Przede wszystkim gracz musi zlokalizować kopalnie i oflagować je (po czym dostarczają one zasoby), gdyż zasoby te są niezbędne do rozbudowy miast. Gracz musi rówież rozwijać umiejętności swoich bohaterów, zarówno poprzez walkę ze stworzeniami (i wrogimi bohaterami), jak i poprzez zdobywanie artefaktów czy odwiedzanie specjalnych miejsc. Przykładowo, Chatka Wiedźmy może dać bohaterowi losową umiejętność, a Kamień Nauki dostarcza 1000 punktów doświadczenia.



Przy awansie na wyższy poziom bohater uzyskuje możliwość ulepszenia wybranej umiejętności, jak również staje się on skuteczniejszy w walce lub magii. Umiejętności należy wybierać ostrożnie, gdyż są one trwałe, a liczba umiejętności, które może poznać bohater, jest ograniczona. Przykładowe biegłości to: premia do obrażeń zadawanych przez jednostki strzeleckie pod dowództwem bohatera, możliwość przejścia większej odległości na mapie każdego dnia, specjalizacja w danej szkole magii zwiększająca skuteczność związanych z nią zaklęć.



 Miasta gracza pełnią wiele funkcji, ale przede wszystkim umożliwiają rekrutację stworzeń w celu sformowania armii. Miasta zapewniają również fundusze, nowe zaklęcia oraz stanowią ostatni bastion przed najeżdżającym bohaterem wroga. Stawianie nowych budynków w mieście wymaga złota i przeważnie jednego lub więcej rodzajów zasobów. Drewno i ruda potrzebne są do większości konstrukcji, jednak droższe budynki wymagają również rzadkich zasobów (rtęci, kryształów, klejnotów lub siarki). Wszystkie frakcje potrzebują nieproporcjonalnej ilości jednego z tych surowców, co sprawia, że zdobycie odpowiedniej kopalni jest bardzo istotne. Ten sam surowiec jest też potrzebny do rekrutacji najpotężniejszych dostępnych stworzeń. Każda frakcja posiada również niewielką liczbę niepowtarzalnych budynków, dostępnych tylko dla niej.



Jeśli gracz odnajdzie artefakt Graal, może dostarczyć go i umieścić na stałe w wybranym mieście, tworząc specjalny budynek. Graal w znacznym stopniu zwiększa przyrost stworzeń oraz dzienny dochód, a także zapewnia premię wyjątkową dla miasta, jak np. Podniebny Galeon w Fortecy, który odkrywa całą mapę oraz daje premię do wiedzy bohaterowi broniącemu miasta podczas oblężenia.



W Heroes of Might and Magic III istnieje osiem różnych rodzajów miast: trzy „dobre” miasta (Zamek, Bastion i Forteca), trzy „złe” (Inferno, Nekropolis i Loch) oraz dwa „neutralne” (Twierdza i Cytadela). Kolejne miasto neutralne, Wrota Żywiołów, wprowadzono w dodatku Armageddon's Blade. Każde miasto posiada siedem jednostek podstawowych, z których każda może zostać ulepszona do potężniejszej postaci. Z każdym miastem związane są dwa typy bohatera: jeden specjalizujący się w mocy (walce), a drugi – w magii. Niektóre miasta wykazują naturalną skłonność do mocy lub magii, a ukierunkowania klas bohaterów są tylko rzeczą względną.
  • Zamek – armie Zamku składają się w przeważającej mierze z ludzi, przedstawionych jako tradycyjne, średniowieczne wojsko z dodatkiem mitologicznych gryfów i boskich aniołów. Bohaterem mocy jest Rycerz, bohaterem magii – Kleryk. Frakcja Zamku reprezentuje królestwo Erathii.
  • Bastion – armie Bastionu zawierają głównie leśne stworzenia z mitologii germańskiej oraz greckiej i rzymskiej. Zamieszkują one łąki i lasy. W Bastionie goszczą również „dobre” smoki. Bohaterem mocy jest Łowca, bohaterem magii – Druid. Frakcja Bastionu reprezentuje królestwo AvLee.
  • Forteca – związana jest z ezoterycznymi elementami fantasy, jej armie składają się z czarodziejów, magicznych istot i ożywionych konstrukcji. Ich rodzimym terenem jest arktyczne środowisko. Bohaterem mocy jest Alchemik, bohaterem magii – Czarodziej. Frakcja Fortecy reprezentuje królestwo Brakady.
  • Inferno – jest to piekielny zamek zbudowany na rozżarzonej ziemi. Jego armie zawierają demoniczne stworenia, takie jak diabły czy demony. Bohaterem mocy jest Demon, bohaterem magii – Heretyk. Frakcja Inferna reprezentuje Kreegan i ich sojuszników z Eeofolu.
  • Nekropolis – jest to upiorne miasto nieumarłych, inspirowane klasycznym horrorem. Bohaterem mocy jest Rycerz Śmierci, bohaterem magii – Nekromanta. Frakcja Nekropolis reprezentuje królestwo Deyji.
  • Loch – stanowi siedzibę potworów żyjących w podziemnych jaskiniach, w tym również i „złych” smoków. Bohaterem mocy jest Władca, bohaterem magii – Czarnoksiężnik. Frakcja Lochu reprezentuje królestwo Nighonu.
  • Twierdza – zamieszkiwana jest przez okrutne, plemienne, barbarzyńskie stworzenia. Goblinoidy i żywe olbrzymy stanowią główną siłę armii. Jednostki Twierdzy zamieszkują pustkowia i nieużytki. Bohaterem mocy jest Barbarzyńca, bohaterem magii – Mag Bitewny. Frakcja Twierdzy reprezentuje królestwo Krewlodu.
  • Cytadela – zbudowana na bagnach, stanowi siedzibę licznych gadopodobnych stworzeń. Bohaterem mocy jest Władca Bestii, bohaterem magii – Wiedźma. Frakcja Cytadeli reprezentuje królestwo Tatalii.
  • Wrota Żywiołów – stworzenia i bohaterowie z tego miasta to głównie żywiołaki. Bohaterowie i budynki skupiają się wokół magicznych specjalizacji, a większość stworzeń posiada wrodzone odporności na magię. Bohaterem mocy jest Wędrowiec, bohaterem magii – Elementalista. Frakcja Wrót Żywiołów reprezentuje żywiołaki i inne istoty pochodzące z wymiarów żywiołów, nie stanowi jednak oddzielnego państwa w Antagarichu.
Istnieje również wiele stworzeń neutralnych, niezwiązanych z żadnym typem miasta, które można nająć w specjalnych budynkach na mapie.


Wersja Polska

Odrodzenie Erathii

Reżyseria: Kamil Mętrak, Miriam Aleksandrowicz
Dorota Chotecka
  • Królowa Katarzyna
  • Narrator I
Radosław Pazura - Narrator II
Piotr Warszawski - Narrator III
Roch Siemianowski - Narrator IV

Ostrze Armagedonu

Reżyseria: Andrzej Precigs
Hanna Chojnacka
  • Królowa Katarzyna
  • Adrienne
  • Mutare
Artur Kaczmarski
  • Gelu
  • Kilgor
  • Christian
Zbigniew Konopka
  • Xeron
  • Roland
  • Dracon

Cień Śmierci

Reżyseria: Andrzej Precigs
Gabriela Czyżewska - Gem
Artur Kaczmarski - Gelu
Jerzy Mazur - Yog
Jacek Braciak - Crag Hack
Paweł Szczesny - Sandro
Zbigniew Konopka - Trener Gelu

Cień Śmierci (Złota Edycja)

Reżyseria: Marek Robaczewski
Brygida Turowska - Gem
Zbigniew Konopka
  • Crag Hack
  • Sandro
  • Yog (barbarzyńca)
Janusz Wituch
  • Trener Gelu
  • Gelu
  • Yog (czarodziej)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz