piątek, 24 maja 2013

Section 8



Section 8 to futurystyczna, taktyczna strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), wyprodukowana przez doświadczony zespół developerski TimeGate Studios (na koncie m. in. F.E.A.R. Extraction Point, seria Kohan) i przeznaczona na konsole nowej generacji (PlayStation 3, Xbox 360) oraz nowoczesne komputery osobiste. Gracze wcielają się w żołnierzy Sekcji 8, najbardziej elitarnej i najnowocześniej wyposażonej jednostki piechoty, broniącej Ziemię i podległe jej planety przed największymi zagrożeniami z kosmosu.



 Jako wojownicy i strażnicy ludzkości, musimy dać z siebie wszystko. Sytuacja nie należy bowiem do szczególnie korzystnych – przygraniczne ludzkie kolonie zostały niemal całkowicie zdewastowane przez krwawe powstania zbrojne, których podstawy i przyczyny nie są do końca jasne. Główny ziemski sztab dowodzenia wydał klauzulę natychmiastowej wykonalności, wedle której w najbardziej zapalne punkty galaktyki mają zostać wysłani żołnierze reprezentujący tytułowy oddział.


Zostajemy więc przetransportowani wahadłowcami na pobliskie kolonie i dosłownie zrzuceni w sam środek wojennej zawieruchy. Naszym celem jest rozpoznanie bojem panującej sytuacji i zażegnanie niebezpieczeństwa poprzez neutralizację oraz eliminację zdemaskowanych konspiratorów. Wyposażeni w potężne, ultranowoczesne pancerze i śmiercionośną broń, mamy wszystko czego nam trzeba, by prowadzić otwartą wojnę z wrogiem.


Nie jesteśmy jednak skazani na całkowite odosobnienie. Jako elitarni żołnierze, przeszliśmy kompleksowe szkolenie pod kątem obsługi sprzętu bojowego wszelkiej maści, często więc korzystamy z dostępnych na placu boju pojazdów. Wartość bojową żołnierzy Sekcji 8 dodatkowo podnoszą pancerze o nieprzeciętnych właściwościach – potrafią nie tylko skutecznie chronić przed pociskami i uderzeniami, ale i podnoszą znacząco podnoszą bojową mobilność i wszechstronność swych właścicieli. 


Programiści postarali się, by potyczki w Section 8 zostały przygotowane z wielkim rozmachem, zaś w największych bitwach nierzadko przychodzi nam ścierać się z całymi watahami futurystycznie wyposażonych wrogów. Epickie, efektowne i dynamiczne bitwy udało się zrealizować dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika gry. Szatę graficzną przygotowano bowiem w oparciu o technologię Unreal Engine 3.


Section 8 to głównie rozgrywa sieciowa opowiadająca o starciu dwóch frakcji. Twórcy postawili na wiele ciekawych i oryginalnych rozwiązań, bardzo dynamizujących zabawę. Przede wszystkim, zamiast standardowych punktów respawnu po każdorazowej śmierci jesteśmy zrzucani ze statku dowodzenia, znajdującego się na orbicie planety. Spadając możemy więc wylądować w praktycznie dowolnym miejscu danej mapy. Ponadto, na nasze własne życzenie możemy również poprosić o wsparcie w postaci rozmaitych pojazdów i struktur (np. wieżyczek), które za odpowiednią opłatą zostaną dostarczone we wskazane miejsce.



 Pojedynki sieciowe dodatkowo dynamizuje system specjalnych misji. Możemy je uruchamiać w wielu momentach danej bitwy. Otrzymujemy wtedy pewien zestaw celów, np. ochronę konwoju, atak na bazę wroga lub próbę eliminacji przywódcy przeciwnika, których spełnienie oferuje nagrodę. 




Zdecydowanie się na dane zadanie daje jednak pewne plusy przeciwnej frakcji, więc nie zawsze jest korzystne. Warto zwrócić uwagę także na samych żołnierzy, którzy zostali wyposażeni w potężne zbroje, jet-packi oraz możliwość modyfikowania własnych zdolności (instalując np. wszczepy). Ważny jest też system trafień wskazujący uszkodzone elementy pancerza.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz